Prostat kanserine karşı balık ve ceviz

oylama: 2.5/5 (4 oy)

Balık ve cevize dayalı beslenme alışkanlığının, prostat kanserinden koruduğu açıklandı.

ABD'nin Wake Forest Üniversitesinden bilim adamlarının yaptığı araştırmada, daha çok balıkta ve cevizde bulunan omega-3 yağ asitlerinin, kanser hücrelerinin oluşumunu geciktirebileceği ya da sınırlandırabileceği ortaya çıktı.

Araştırmacılar, bu sonuca ulaşmak için önce farelerin genetik yapısını değiştirerek prostat kanserine yakalanmasını sağladı, daha sonra bir grup fareyi omega-3 yağ asidi bakımından zengin besinlerle besledi.

Zengin omega-3 ile beslenen farelerin hayatta kalma oranı yüzde 60'ken, az miktarda omega-3 içeren besinlerle beslenenlerin hayatta kalma oranının yüzde 10 olduğu görüldü.

Daha çok sebze yağlarında bulunan omega-6 yağ asidinin fazla olduğu besinlerle beslenen 3. gruptaki farelerin öldüğünü belirten araştırmacılar,ayrıca omega-3ün aşırı dozda alınmasının olumsuz etkileri olabileceği uyarısında bulundu.

Araştırma, Journal of Clinical Investigation tıp dergisinde yayımlandı.




Kategorisi
Kanser


Benzer kategoriler
Bakım | Hastalıklar | Cinsellik | Sağlıklı Beslenme | Çocuk Sağlığı | Estetik |
 Yazan 
03 Aralık, 2008

Resimler


Beni hatırla



İş Başka Arkadaşlık Başka
Bunları Uygula Domuz Gribene Yakalanma (2)
Nerden Bilsin
_gam Kenarı_
Aşkın gözü kördür
Yagmur yağdı böyle oldu :))))
12 Büyük Yalan
Türkiye, Atatürk ü Allah'a Borçlusun, Geriye kalan
Neden Bayıldı Şimdi Bu?
Birbirini Seven Ama Uzak Olan İki Şehir

556 - Nefretinim
319 - Gul_Guzeli
132 - Kar
117 - akin
85 - ToRnAdO


Hava Durumu


Son Yorumlar
06 Aralık, 2011 mc-serseri
27 Kasım, 2011 CHaTLaXX
08 Eylül, 2011 Gizemli
20 Ağustos, 2011 LODOS67
21 Temmuz, 2011 ToRnAdO
19 Temmuz, 2011 baser1
12 Mayıs, 2011 Pc_KoPaT
09 Mayıs, 2011 ToRnAdO
09 Mayıs, 2011 mc-serseri
09 Mayıs, 2011 mc-serseri